Website & Onderhoud – Ben ik bezig met NU?
De website van nu vraagt om aandacht. Het kan functioneren als de basis, het uitgangspunt van je bedrijf in de online wereld, die een groot deel van ons dagelijks bestaan inneemt.
Je kunt niet meer zeggen van ‘dat is achter de computer of tablet’. De realiteit is dat de reële wereld en de virtuele wereld in elkaar overvloeien en we in ‘beide’ allerlei zaken beleven, regelen en ontdekken.
De virtuele wereld is onderhand een reële zaak geworden. Ik vraag me dan wel eens af waarom vaak de content niet actueel is, niet van het huidige moment.
Los van het feit dat er veel ondernemers al heel slim omgaan met hun website, sociale media en content, zijn er nog horden bedrijven die hier nog niet in slagen. Wetend dat het belangrijk is maar het niet als prioriteit (kunnen) waarderen en daardoor er geen tijd voor inruimen.
Het is dan ook vaak lastig hier een eerste aanzet mee te maken omdat de website er niet nog gereed voor is of de mensen niet weten waar ze moeten beginnen of er zelf nog niet aan toe zijn.
Een markgerichte benadering van marketing zelf
Marketing heeft net als je product- of dienst een levensduur doordat deze onder andere onderhevig is aan innovatie. Of je nu wil of niet alles gaat mee in deze voortschrijdende beweging. De één is daar nu eenmaal wat sneller mee als de ander, kortom een hele markgerichte benadering van marketing zelf.
Vernieuwing geeft dus beweging maar vraagt wel om verandering van je zelf en je organisatie. Door alle drukte komen veel van de mensen waarmee ik werk hier niet meer aan toe of vinden het nog gewoon lastig om hiermee te beginnen. Vaak is het dan ook niet zichtbaar wat het kan betekenen voor hen als bedrijf en je met name alleen het idee hebt om het er ook allemaal nog even ‘naast’ te moeten gaan doen.
Bovenstaande geldt uiteraard niet voor elke bedrijf en hun website, maar in de reële wereld gaan we hier toch heel anders mee om. Als we dan toch een vergelijking willen maken en onze website in deze beschouwen als ‘uithangbord’ van ons bedrijf, ons online visitekaartje…, elke etalage in de winkelstraat, van een zichzelf respecterend bedrijf, wordt minimaal per kwartaal, maar eerder op maandelijkse basis vernieuwd, voorzien van nieuwe ‘content’ die actueel is.
Je zult begrijpen dat het schrijven van deze artikelen niets anders dient dan men er op attent maken, bewust te laten worden, wat een website nog meer voor je kan betekenen dan alleen je bedrijf online te presenteren. Het is zelfs één van de manieren om de content van mijn eigen website actueel te houden én bij te blijven qua ontwikkelingen op het gebied van online aanwezigheid.
Een website is nu eenmaal de basis voor al je online uitingen. Belangrijk is dan ook te weten welke waarde jij hier aan wil toekennen. Stel je zelf eerst de vraag, ben ik online bezig met NU?
Pascal Jaasma – eigenaar van P-commerce
P-commerce – creëren van waardevolle en duurzame relaties